W pozycjonowaniu nie ma miejsca na półśrodki i kompromisy – wszystkie czynności trzeba wykonać z największą możliwą starannością oraz zaangażowaniem. Nie bez powodu większość przedsiębiorców decyduje się na podjęcie współpracy wyłącznie z wyselekcjonowanymi agencjami interaktywnymi SEO i fakt ten nie powinien nikogo dziwić. W obecnych czasach, które opierają się przede wszystkim na sprzedaży towarów i usług w sieci (e-commerce) jest coraz mniej miejsca na pomyłki. Przedsiębiorcy zmagają się z coraz większą konkurencją na rynku, wyższymi cenami związanymi z działaniami reklamowymi oraz dużym napływem kapitału z zagranicy. Co ciekawe jednak, da się nawiązać walkę nawet z największymi przedsiębiorstwami w sieci. W jaki sposób? Wykorzystując w tym celu pozycjonowanie.
Pozycjonowanie jest procesem uznawanym w sieci za zdecydowanie najtrudniejszy, lecz także najbardziej efektywny wśród wszystkich. Polega na poprawieniu pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google, wykorzystując w tym celu trzy podstawowe etapy. Każda witryna na samym początku swojej obecności w internecie z reguły pojawia się w wynikach Google na samym końcu – nie generuje w ten sposób jakiegokolwiek ruchu organicznego, a jej obecność w wyszukiwarce jest w zasadzie niezauważona przez internautę. Pozycjonowanie polega na sukcesywnej poprawie jej pozycji, aż do osiągnięcia topowych miejsc na pierwszej stronie listingu SERP (Search Engine Results Page).
Aby tego dokonać, należy spełnić wszelkie wymagania stawiane przez algorytm Google, które są ścisłe i precyzyjnie określone. Firma z Mountain View pobiera dane z każdej ogólnodostępnej witryny przy pomocy robotów crawlujących. To one zbierają z sieci wszystkie informacje na temat witryny, w tym jej prędkość działania, nasycenie frazami kluczowymi czy dostępność strony mobilnej lub obecność zduplikowanego contentu. Każdy z tych parametrów ma ogromny wpływ na to, jakie efekty uda się nam osiągnąć.
Proces pozycjonowania jest podzielony na minimum trzy etapy. Każdy z nich jest bardzo istotny w kwestii efektywności i żadnego z nich nie da się pominąć. Ich wysoki poziom skomplikowania sprawia przy tym także niemałe trudności, dlatego prawidłowe zaplanowanie poszczególnych kroków jest bardzo istotne z punktu widzenia rezultatów.
W pierwszym etapie, znanym w środowisku pozycjonerów jako audyt SEO, należy dokładne i z jak największa precyzją sprawdzić cała witrynę i jej obecny stan pod kątem pozycjonowania. Zespoły najlepszych specjalistów muszą sprawdzić kilkaset pojedynczych kroków i na podstawie uzyskanych wyników zaplanować dalszą strategię. Co ciekawe – audyt SEO pozwala także przedsiębiorcy na zapoznanie się z ceną za usługę.
W drugim i trzecim etapie (on-site i off-site) należy wprowadzić wszelkie zmiany i wcielić plan w życie, zmieniając wiele istotnych parametrów w zakresie kodu źródłowego witryny. Programiści oraz zespoły copywriterów i pozycjonerów będą sukcesywnie nasycać całą witrynę frazami kluczowymi, usuwać zbędne dodatki, przyspieszać pracę witryny, zmniejszać ilość zduplikowanego contentu oraz błędów 3xx i 4xx, a także z pewnością zajmą się zagadnieniem analizy konkurencji.
Jeśli zastanawiasz się ile kosztuje pozycjonowanie – modele rozliczeń, koniecznie zapoznaj się z poniższym akapitem. Z reguły większość agencji oczekuje wynagrodzenia w modelu za efekt swoich prac. Jest to co prawda preferowany wybór wśród przedsiębiorców, lecz nie jest pozbawiony wad – płatność jest bowiem rozliczana za osiągnięte pozycje, których w skali miesiąca może być nawet kilkaset. W efekcie może się okazać, że z pozoru duże oszczędności szybko wyparują, a przedsiębiorca będzie musiał opłacić fakturę na kilkadziesiąt fraz kluczowych, które w danym miesiącu udało się dobrze wypozycjonować. Drugim modelem rozliczeń jest abonament. Polega on na rozliczeniu się z agencją SEO nie na podstawie wyników, a za wybrany okres działań. Mimo z pozoru mniejszego bezpieczeństwa i ochrony, cykliczna płatność jest znacznie bardziej opłacalnym wyborem dla większości przedsiębiorców i z reguły szybko się „zwraca”
Jednoznaczna odpowiedź na to pytanie jest nie tyle trudna, co niemożliwa. Każda witryna w sieci zajmuje się czymś zupełnie innym. Dla jednej działalność w sieci jest tylko dodatkiem, podczas gdy inne witryny generują większą część swojego dochodu właśnie w branży e-commerce. Jeśli należysz do tej drugiej grupy, koniecznie zdecyduj się na pozycjonowanie. Niska popularność strony WWW zazwyczaj oznacza bardzo niskie zyski, które w wielu przypadkach nie są w stanie pokryć niewielkich kosztów prowadzenia działalności. Prowadzenie firmy bez pozycjonowania w sieci opłaca się tylko w przypadku, gdy witrynę traktujemy informacyjnie i nie chcemy osiągać z jej tytuły jakichkolwiek dochodów.
Zdjęcie główne: pexels.com/Pixabay
Wszyscy zainteresowani tematami cyfrowego handlu, lub blogowaniem, marzymy o skutecznym pozycjonowaniu sklepów e-commerce. W pojedynkę z biegiem czasu może okazać się to zbyt trudne, dlatego jeśli już pozycjonować, to lepiej ze wsparciem agencji interaktywnej.
Prowadzenie bloga bez dbania o swoją pozycję, jest przepisem na porażkę. Konkurencja między blogami jest ogromna i wiele z nich korzysta z usług agencji interaktywnych. Taki audyt sxo stanowi ogromne wsparcie dla naszej działalności w sieci, a w większości przypadku, pozwoli mniejszym blogom w jakikolwiek sposób ukazać swoje istnienie.