Autor: Christian Wiediger, źródło: unsplash.com

Reklamy YouTube Ads – dlaczego warto je wykorzystywać?

YouTube powstał w 2005 roku i od tamtej pory stał się jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek, lepsze jest tylko Google. Miesięcznie platformę odwiedza nawet miliard użytkowników, co czyni ją atrakcyjną przestrzenią reklamową.

Nie ma na świecie większej platformy z filmami niż YouTube. Dostępna w ponad 90 krajach jest świetnym miejscem do reklamowania swoich produktów i usług. Według statystyk 81% internautów twierdzi, że mogłoby kupić produkt lub usługę danej firmy po obejrzeniu reklamy na YouTube, a około 90% użytkowników dzięki komunikatom w formie wideo odkrywa nowe marki i produkty. Powyższe dane uświadamiają, że w YouTube tkwi ogromny potencjał marketingowy.

Zalety reklamowania marki na YouTube

To, że YouTube jest potężną platformą o globalnych zasięgach, to już wiemy. Przyjrzyjmy się teraz zaletom promowania swojej marki w youtubowej przestrzeni. Zacznijmy od atrakcyjnej formy reklamy, jaką jest wideo. Połączenie słów, dźwięków i obrazów silniej oddziałuje na zmysły odbiorcy, dzięki czemu przekaz ma szansę na dłużej zapisać się w pamięci bądź mocniej wpłynąć na podjęcie decyzji o skorzystaniu z oferty. Popularna platforma ułatwia dostęp do dużej, zróżnicowanej grupy użytkowników z całego świata, wśród których możemy znaleźć kolejnych klientów. Co ważne, reklamy YouTube Ads wymagają relatywnie niskich kosztów, a to może mieć duże znaczenie zwłaszcza w początkowym okresie działania firmy. Wraz z rozwojem marki można przeznaczać większe środki finansowe na promocję. Samo tworzenie kampanii YouTube Ads nie jest skomplikowane, a ich efekty możemy mierzyć w Google Ads i w razie potrzeby modyfikować.

Rodzaje reklam YouTube Ads

YouTube Ads proponuje nam kilka rodzajów reklam wideo. Najczęściej przyjmują one postać krótkich filmów prezentujących dane produkty lub usługi i mogą wyświetlać się przed, po i w trakcie oglądania wybranych materiałów. Do wyboru mamy:

  • reklamy In-Stream – można je pominąć po pięciu sekundach, muszą trwać minimum 12 sekund i najlepiej nie przekraczać 3 minut,
  • reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia – trwają maksymalnie 15 sekund, nie można ich pominąć,
  • reklamy wideo Discovery – składają się z tekstu i graficznej miniatury filmu, wyświetlają się powyżej wyników wyszukiwania, gdy użytkownicy odkrywają inne materiały,
  • bumpery reklamowe – zajawki reklamowe, których nie można pominąć, trwają maksymalnie 6 sekund,
  • nakładki produktowe – interaktywne karty, które prezentują produkty ze sklepu internetowego, związane z oglądanym filmem lub wcześniejszymi wyszukiwaniami użytkownika.

Kluczem do sukcesu reklam YouTube Ads jest skonfigurowanie kampanii pod kątem preferencji grupy docelowej. Pomocne w tym mogą być założenia reklamy kontekstowej, która korzysta z danych zebranych przez pliki cookies. Co to jest reklama kontekstowa? To przekaz nastawiony na umiejscowienie w precyzyjnie ustalonym miejscu. Reklamy kontekstowe są odpowiedzią na konkretne wyszukiwania użytkowników, dzięki czemu mają szansę spotkać się z zainteresowaniem i zachęcić do skorzystania z oferty.

Zdjęcie główne: Christian Wiediger/unsplash.com

Napisz komentarz

Reklama