Pozycjonowanie firm w małych miejscowościach – czy warto?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Większa widoczność i szersza promocja w sieci potrafi przekładać się na wyższe dochody przedsiębiorstwa. Firmy z małych miejscowości posiadają mniejszą konkurencję, ale i znacznie mniejszą liczbę potencjalnych klientów, do których może trafić ich oferta.

W tym artykule przedstawiamy, jak działa pozycjonowanie, również w małych miejscowościach, takich jak na przykład Włocławek.

Czym jest SEO i dla kogo zostało stworzone?

Stronę w internecie można uznać obecnie prawie za wymóg przy prowadzeniu każdego rodzaju działalności gospodarczej. Zakładają je zarówno małe, lokalne przedsiębiorstwa, jak i ogromne międzynarodowe korporacje. Niezależnie w jakiej branży działa Twoja firma, czy jest to sprzedaż produktów, kosmetyka, gastronomia, medycyna czy transport, witryna internetowa przynajmniej w formie wizytówki potrafi pomóc w dotarciu do szerszego grona odbiorców.

Aby zwiększyć sprzedaż, a co za tym idzie przychody przedsiębiorstwa, należy zainwestować w marketing. Warto wybrać te kanały komunikacji, które gwarantują szeroką grupę odbiorców treści, jednocześnie odpowiednio dobraną. Jedną z metod pozwalających na ten rodzaj promocji w sieci jest SEO, rozumiane jako optymalizacja pod kątem wymagań wyszukiwarek, a także pozycjonowanie.

Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie?

Możliwości promocji firmy w sieci są ogromne, od działań za pośrednictwem mediów społecznościowych, po kampanie reklamowe w Google czy reklamy w formie banerowej na witrynach internetowych. Pozycjonowanie różni się od nich precyzyjnym określeniem grupy docelowej reklamy. 

Ta długoterminowa inwestycja pozwala na znalezienie się w pierwszych organicznych wynikach wyszukiwarek po wpisaniu określonej frazy. Dzięki temu użytkownik sieci poszukujący za jej pośrednictwem usługi czy produktu będzie miał okazję zapoznać się z naszą ofertą. 

Pozycjonowanie strony firmy z małej miejscowości na przykładzie Włocławka

Działania SEO skupiające się na lokalnym rynku, takie jak chociażby pozycjonowanie Włocławek, jest znacznie łatwiejsze i efektywniejsze. Im mniejszy obszar działania danego przedsiębiorstwa, tym mniejsza konkurencja, a co za tym idzie o wiele łatwiej wypromować daną frazę kluczową w wyszukiwarce. Im mniejszy obszar działania firmy, tym szybciej i prościej osiągnąć można wymierne rezultaty, dlatego pozycjonowanie na mniejsze miejscowości, takie jak chociażby Włocławek, jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku optymalizacji witryny z Warszawy, Rzeszowa, Wrocławia, Poznania czy Krakowa.

Jakie korzyści przynosi inwestycja w pozycjonowanie stron firm z małych miast?

Pozycjonowanie przynosi wiele korzyści, poza reklamą internetową sprawia, że klienci znacznie częściej odwiedzają placówkę stacjonarną, kiedy mogą znaleźć informacje na temat jej oferty online. Dodatkowo klienci są w stanie zdobyć informację o tym, gdzie dana firma posiada siedzibę oraz jakie są jej dane kontaktowe. Często istnieje również opcja sprawdzenia opinii o danej firmie, co przynosi dodatkowe korzyści dla klienta, który może sprawdzić, co o danej firmie sądzą inni użytkownicy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Arek 22.02.2022

    W zupełności się zgodzę, lokalne seo w małej miejscowości, spotyka się ze znacznie mniejszą konkurencją i zasadniczo daje możliwość do pracy swoim tempem. Gdy decydowałem się na pozycjonowanie na Poznań https://sxo.pl/pozycjonowanie-poznan/, zdawałem sobie sprawę, jak ciężkie może to być, biorąc pod uwagę wielkość miasta i ilość firm w lokalnej przestrzeni, jednak dobra praca nad seo, potrafi czynić cuda. Czasami aż żałuję, że nie zdecydowałem się na mniejszą miejscowość, ale co poradzić 🤔.